Pasākumi 2025./2026.m.g.
Skolēni mācās programmēt robotu
Mūsu skolas 6.a klases skolēni kopā ar klases audzinātāju Marinu Averčenko šī gada 30. oktobrī piedalījās Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Liepājas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centra rīkotajā nodarbībā “Dejojošais LEGO robots: programmē kustību un ritmu” (ID 2025/1/STEM/PL/270).
Praktiskā nodarbība veidota ar mērķi attīstīt skolēnu sadarbības prasmes, veicināt loģisko domāšanu un iepazīstināt ar vienkāršiem programmēšanas pamatiem. Darbojoties pāros, skolēni soli pa solim konstruēja dejojošu robotu un ieprogrammēja tā kustību. Norise sākās ar sarunu par to, kā tehnoloģijas var tikt izmantotas radošās jomās, piemēram, mūzikā un dejā. Turpinājumā skolēni saņēma LEGO SPIKE Prime komplektus un, sekojot ekrānā redzamajām vizuālajām instrukcijām, būvēja robota modeli. Kad konstrukcija bija pabeigta, skolēni izmantoja planšetes, lai programmētu robota kustību un sinhronizētu to ar gaismas signāliem. Noslēgumā bērni demonstrēja izveidoto modeli darbībā un piedalījās refleksijā: kas izdevās, kas sagādāja grūtības, ko nākamreiz darītu citādi.
Norise atbilst sasniedzamajiem rezultātiem: Vizuālās programmēšanas vidē izveido projektu, kurš izpilda rakstiski vai shematiski definētu algoritmu. (T.6.2.6.1., T.6.2.6.2.) Pieraksta, lasa un izpilda vienkāršus vārdiski un grafiski (arī ar blokshēmu) pierakstītus algoritmus, kas satur vairākas secīgas, cikliskas un sazarotas darbības. Pieraksta algoritmu vienā no vizuālās programmēšanas valodām, kas vada objektu, tēlu vai ierīci, izmantojot šīs valodas vienkāršākos priekšrakstus (konstrukcijas). (T.6.2.6.1.)
STEM Skolas somas piedzīvojums VIZIUM centrā
Liepājas Piemares pamatskolas 5.b un 6.b klases skolēni kopā ar savām klašu audzinātājām Elenu Eliseevu un Mariju Ovčarovu šī gada 10. oktobrī piedalījās Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes “Ventspils Digitālais centrs” rīkotajā nodarbībā “Saules sistēmas modelēšana” (2025/1/STEM/PL/112).
Nodarbības sākumā skolotāja vadībā skolēni aktualizēja, kas ir Visums, ko tajā var saskatīt. Ar vizualizācijas piemēriem tika sniegts priekšstats par Saules sistēmu un tās planētām – kā tās izskatās, kādas ir raksturīgākās īpašības. Tad skolēni darbojās individuāli – praktiski izmantoja programmu Google Earth vai aplikāciju Sky Map, lai debesīs sameklētu planētas. Pēc tam grupās veidoja Saules sistēmas 3D modeli no LEGO materiāliem, ievērojot reālās proporcijas, attālumus, krāsu u.tml. Nodarbības beigu posmā zināšanu nostiprināšana: zinātnes centra VIZIUM eksponāta “Digitālais visums” apmeklējums, pārrunas, secinājumi.
Norise atbilst sasniedzamajiem rezultātiem: 1. Saules sistēmas planētas – Merkurs, Venera, Zeme, Marss, Jupiters, Saturns, Urāns, Neptūns – ir atšķirīga izmēra debess ķermeņi, kas riņķo ap Sauli dažādā attālumā no tās. (D.Li.6.) 2. Izmanto programmu Google Earth vai aplikāciju Sky Map, lai debesīs sameklētu planētas (Marss, Venera, Saturns, Jupiters). (D.6.6.1.1.; D.6.6.2.1.) 3. Ievēro planētu izmērus un attālumu līdz Saulei, veidojot Saules sistēmas modeli. (D.6.6.2.1.; D.6.12.2.1., D.6.11.12.2.; D.6.11.12.1.)
STEM skolas somas nodarbība Ventspils Planetārijā
Mūsu skolas 5.b un 6.b klases skolēni kopā ar savām klašu audzinātājām Elenu Eliseevu un Mariju Ovčarovu šī gada 10. oktobrī piedalījās Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Ventspils Jaunrades nama Planetārija un Observatorijas rīkotajā nodarbībā “Saules sistēma (4. – 6. klasei)” (2025/1/STEM/PL/22).
Nodarbības vadītāja vienkārši un saprotami pārrunāja ar bērniem, kas ir planētas un kā tās saistītas ar Sauli vienotā Saules sistēmā. Nodarbība turpinājās sacensību veidā. Pirmajā kārtā, izmantojot interaktīvo tāfeli, tika noskaidrots planētu izvietojums Saules sistēmā. Uzdevuma laikā skolēni raksturoja planētas (struktūra, gravitācija, temperatūra, interesanti fakti) un uzzināja, kādi elementi (pavadoņi, asteroīdi u.c.) vēl atrodas Saules sistēmā. Otrajā kārtā, turpinoties sacensībai, skolēni nostiprināja zināšanas un sniedza atgriezenisko saiti (uzrādot zināšanas) par Saules sistēmu, veicot uzdevumus pie interaktīvās tāfeles.
Noslēgumā skolēni ar interesi noskatījās izglītojošu filmu par kosmosu “No Zemes uz Visumu”.
Norise atbilst sasniedzamajiem rezultātiem: D.6.6.2.1. Nosauc Saules sistēmas elementus (visas planētas, Sauli) un saskata to savstarpējo saistību, modelējot, novērojot un izmantojot IKT.
Pirmā STEM skolas somas projekta nodarbība apmeklēta
Šajā mācību gadā visā Latvijā uzsākts ESF Plus projekts “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001, īsāk – STEM skolas soma.
Mūsu skolas 8.a klases skolēni ar klases audzinātāju un šī projekta koordinatori mūsu skolā Vinetu Muskati un skolotāju Natāliju Aļohinu šī gada 23. septembrī apmeklēja Latvijas Nacionālo botānisko dārzu Salaspilī, kur piedalījās izglītības speciālistes Daces Miezītes vadītajā nodarbībā “Augu vairošanās. Zieda stāsts”.
Nodarbības sākumā, analizējot un salīdzinot prezentācijas materiālus, skolēni atsauca atmiņā ziedaugu dzīves ciklu un iemācījās nosaukt un raksturot ziedaugu vairošanās veidus. Tas nodrošināja teorētisko pamatu praktiskajam darbam vides izglītības centra “Botania” ekspozīcijā. Skolēni interaktīvajos stendos pētīja ziedu daudzveidību, mācījās terminus – vientuļš zieds, ziedkopa, viendzimuma un divdzimumu zieds, kauslapas, vainaglapas, putekšņlapas, auglenīca. Noslēgumā skolēni preparēja ziedus – praktiski apguva zieda uzbūvi un nostiprināja atmiņā apgūtos terminus.
“Norise atbilst sasniedzamajiem rezultātiem: Organismi vairojas bezdzimumiski un/vai dzimumiski. (D.Li.7.) Ziedaugu dzimumvairošanās orgāns ir zieds, no tā rodas auglis un sēkla/sēklas. (D.Li.7.; D.Li.9.)”
Jāpiebilst, ka iepriekš skolēniem bija atsūtīts mājas darbs, ko viņi sagatavoja bioloģijas stundā kopā ar skolotāju Annu Barčenkovu.
Pēc nodarbības skolēni apmeklēja iespaidīgo botāniskā dārza aranžēriju, kur apskatīja augus dažādos augšanas apstākļos.
Uzziņai: Projekta mērķis ir nodrošināt bērniem un jauniešiem iespēju apmeklēt norises STEM jomā un pilsoniskās līdzdalības jomā, kas sekmē mācību satura sasniedzamo rezultātu un mērķu sasniegšanu, lai mācību procesā dažādotu mācīšanās pieredzi, efektīvāk sasaistītu mācību teoriju ar praksi, veicinātu izpratni par minēto jomu darba tirgus prasībām, radītu interesi par šo jomu apgūšanu un sekmētu turpmāku mācīšanās izvēli minētajās jomās.
Pasākumi 2026./2027.m.g.