Mūsu skolas 6.a klases skolēni kopā ar klases audzinātāju Marinu Averčenko šī gada 30. oktobrī piedalījās Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Liepājas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centra rīkotajā nodarbībā “Dejojošais LEGO robots: programmē kustību un ritmu” (ID 2025/1/STEM/PL/270).

Praktiskā nodarbība veidota ar mērķi attīstīt skolēnu sadarbības prasmes, veicināt loģisko domāšanu un iepazīstināt ar vienkāršiem programmēšanas pamatiem. Darbojoties pāros, skolēni soli pa solim konstruēja dejojošu robotu un ieprogrammēja tā kustību. Norise sākās ar sarunu par to, kā tehnoloģijas var tikt izmantotas radošās jomās, piemēram, mūzikā un dejā. Turpinājumā skolēni saņēma LEGO SPIKE Prime komplektus un, sekojot ekrānā redzamajām vizuālajām instrukcijām, būvēja robota modeli. Kad konstrukcija bija pabeigta, skolēni izmantoja planšetes, lai programmētu robota kustību un sinhronizētu to ar gaismas signāliem. Noslēgumā bērni demonstrēja izveidoto modeli darbībā un piedalījās refleksijā: kas izdevās, kas sagādāja grūtības, ko nākamreiz darītu citādi.

Norise atbilst sasniedzamajiem rezultātiem: Vizuālās programmēšanas vidē izveido projektu, kurš izpilda rakstiski vai shematiski definētu algoritmu. (T.6.2.6.1., T.6.2.6.2.) Pieraksta, lasa un izpilda vienkāršus vārdiski un grafiski (arī ar blokshēmu) pierakstītus algoritmus, kas satur vairākas secīgas, cikliskas un sazarotas darbības. Pieraksta algoritmu vienā no vizuālās programmēšanas valodām, kas vada objektu, tēlu vai ierīci, izmantojot šīs valodas vienkāršākos priekšrakstus (konstrukcijas). (T.6.2.6.1.)